Lord was excited to get out of the castle and meet the people. He rarely got a chance to do either. Building up people's confidence was not always easy, especially when times had been tough, but the king was ready for the challenge.

玩家很興奮能夠來走出城堡並滿足人民需求。他很少有機會能做其他事。建立人民的信心不總是容易的,特別是當時機是艱難的時候,但國王已準備好接受這個挑戰。

 

01.Hold Court召見臣民
"I shall usher in a new era to this kingdom! It's time to make my presence felt.
I'll begin in my own throne room and then venture forth into my kingdom."

"我將引領王國的新時代!該是時候來展現我的存在。我將從我的皇宮開始,然後在王國的前方冒險。

 

完成方式:點選Noble Throne(王座)→Hold Court

坐在王座後,點王座選:Call in Advisor召見顧問

Ahh, that was a good warm-up! My leadership muscles feel stretched and taut! What's next?

玩家(想):恩,這是個好熱身!我的領導能力感到伸展且繃緊!接下來是什麼?

 

這時出現2個選項

sshot-35.jpg  

How should Lord Holmos delve into politics?
"I need to establish my leadership on a national scale. I should propose some new legislation at my Tactical Map."
"Several good leadership books are available for sale at the market that could be worth studying."

君主該怎麼深入政治?

「我需要在國家範圍建立領導。我應該在戰術地圖提出一些新法例。」

「一些值得學習的好領導書籍已流通市面。」

我選擇了第1個

 

02. Pass an Edict(通過新法令)
"I need to establish my leadership on a national scale. Best way to do that is by proposing new legislation at my Tractical Map."

完成方式:選擇Tractical Map(戰術桌)→Propose Edict(提出勒令)→

  • Establish an offically recognized bank of the kingdom in Tredony.
  • 在Tredony建立一個官方認可的銀行。
  • Tax Tredonian gem exports to help relieve the mushroom crisis in Crafthole.
  • 抽取Tredony的寶石出口稅來幫助抒困Crafthole的蘑菇危機(暴發戶危機?)

選擇其中一項後,再接→Call for vote(舉行投票)

 

投票有可能會不通過,所以可能要多試幾次

 

03. Gather Thoughts 收集想法
"That gave me plenty to think about. I should consider how I wish to proceed in my rule."

"這給了我很多想法。我應該考慮我如何在我的規則中繼續前進。"

完成方式:點擊自己→Gather Thoughts

 

04.

接下來會有選擇題

What is the best way to connect with the populace?
"I should firmly clasp each outstretched peasant hand and  bless it with my royal kiss."
"I'll give a speech. Why should I figure out what they want when I can convince them to want what I want?"

什麼是接觸群眾最好的方式?

  • 「我應該牢牢扣住每個農夫的手並用我的皇家吻祝福它。」
  • 「我將演講。如果我能說服他們我要什麼,為何我應該弄清楚他們要什麼?」

我選擇上面, 於是接到要和3個人對話的任務

 

05.

"If I want to earn respect, I need to look each resident in the eye and offer solutions to his or her problems.
I'm a little rusty, though. I should brush up on my diplomacy with a few of my attendants..."

如果我想要贏得尊重,我需要看看每位居民的眼睛且為他們的困境提供解決方式。

儘管我有些生疏,但我應該和我的隨從溫習一下我的外交。

 

"Hear ye! Hear ye! The Monarch is our saviour and saint! Three cheers for the Monarch..
Hip Hip HOORAY!"

你們聽!君主是我們的救星和聖人!為君主歡呼三聲...萬歲!

玩家:"Wow. That always makes a guy feel good!"(哇,這總讓人感覺良好!)

 

一個小丑:

"An ode to your greatness:
Each blemish gives your face a wonderful glow
I don't care what they all say, I think you're a pro!
With your mind it's fantastic you govern at all, And you have super clothes! They're the best of last fall!"

"....."

"You're fired."

"一首歌獻給你的偉大:

每個污點讓你的臉煥發精彩。

我不介意人們都說什麼,我認為你是對的!

依你的想法,你神奇的統治一切,且你有超強的衣服!他們是去年秋天最好的!"

玩家:"....."

"你被開除了。"

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    yardamon 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()